Po roku trwania pandemii analitycy oczekują, że gospodarka morska, w tym transport morski będą korzystały z rozwoju i wzrostu globalnej gospodarki, która ma mieć miejsce już w 2021 roku. Według różnego rodzaju organizacji, jak na przykład OECD wzrost ten może wynieść nawet około 5,5 %.
Dwa wycieczkowce klasy Infinity budowane dla SunStone Ships przez chińską stocznię China Merchants Heavy Industry pomyślnie zakończyły próby morskie.
Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny SunStone, Ocean Explorer, został 12 sierpnia zwodowany w chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industries. To czwarta jednostka klasy INFINITY, zaprojektowana w myśl projektu X-BOW autorstwa firmy Ulstein.
Fińska grupa technologiczna Wärtsilä zaprojektuje serię sześciu luksusowych statków wycieczkowych dla Amundsen Expeditions. Zgodnie z zapowiedziami, pomieszczą do 200 pasażerów i będą przeznaczone przede wszystkim na dynamicznie rozwijający się rynek chiński. Kontrakt podpisano w trzecim kwartale 2019 roku.
16 marca w stoczni CMHI (China Merchants Heavy Industry) w Chinach odbyła się ceremonia wodowania Ocean Victory, ekspedycyjnego wycieczkowca z serii INFINITY dla SunStone Ships. To druga jednostka z opatentowanym kształtem kadłuba X-Bow zbudowana w tej stoczni. Za projekt i wyposażenie statku jest odpowiedzialne biuro Ulstein Design & Solutions.
Seabourn, część Carnival Corporation, przeprowadził ceremonię położenia stępki pod wycieczkowiec Seabourn Venture we włoskiej stoczni T. Mariotti. Będzie to pierwszy ultraluksusowy, specjalistyczny wycieczkowiec ekspedycyjny armatora. Ma zadebiutować w 2021 roku.
Nowy wycieczkowiec ekspedycyjny z napędem hybrydowym na baterie zakończył próby morskie. Mowa o jednostce MS Fridtjof Nansen, w której budowie udział brała gdańska stocznia Montex Shipyard.
Pierwszy statek wycieczkowy z innowacyjnym kształtem kadłuba X-BOW wyruszył na swoją pierwszą wyprawę na Antarktydę i 1 listopada przekroczył słynną Cieśninę Drake’a.
Najnowszy wycieczkowiec ekspedycyjny armatora Hurtigruten - MS Roald Amundsen - został pierwszym w historii wycieczkowcem zasilanym bateriami, który pokonał Przejście Północno-Zachodnie. W powstaniu statku uczestniczyła gdańska stocznia Montex Shipyard.
Amerykański armator SunStone Ships odebrał 6 września swój pierwszy wycieczkowiec ekspedycyjny klasy Infinity od chińskiej stoczni China Merchants Heavy Industry (CMHI).
Po modernizacji nabrzeże Chorzowskie gotowe do pracy
Prezydent Chile: sprzeciwimy się wszelkim próbom wydobycia surowców na Antarktydzie
Puchar PZŻ w Krynicy Morskiej otwiera sezon regatowy
Pożar na tankowcu trafionym rakietą wystrzeloną przez Huti
Niespokojnie na wyspach Nowej Kaledonii. To ważny obszar Francji na Pacyfiku
Chińscy hakerzy inlitrują europejską żeglugę. Wykryto szpiegowskie oprogramowanie